nog meer foto's.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu nog meer foto's.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu

nog meer foto's..

Door: yu jen

Blijf op de hoogte en volg Yu Jen

07 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Hey thanx voor jullie berichtjes, erg leuk.

Had gister niet zoveel tijd meer, dus nu nog effe de rest van de foto's hier op zetten. Geniet ervan. En zus ik zal ook voor jou bidden ;).

Ben afgelopen maandag dus begonnen met mijn stage. Had er errug zin in, maandag moest ik om 8u al beginnen, echt super vroeg dacht ik, maar sommige huisgenootjes moeten al om 7 of eerder beginnen, dus ik mag niet klagen. Maandagochtend kreeg ik samen met Jeroen, een stagiare marketing&sales, een rondleiding door het hele gebouw. We hebben echt iedereen de hand geschud, van de schoonmaakvrouwtjes tot de directeur. Ik weet niet hoeveel handen ik had geschud, maar geloof me het waren er VEEL!!!.

Daarna moest ik van mijn stagebegeleider een paar dagen bij het restaurant gaan staan. Niet echt om te helpen bedienen, maar meer om de mensen te leren kennen. Nou het is nu donderdag en ik sta nog steeds in het restaurant :s !!!! De eerste dag was echt vermoeiend, ik kende de mensen nog niet echt goed, dus ging de tijd langzaam. Maar het gaat steeds beter, praat nu veel met m'n collega's, dingen vragen over suriname en het hotel. Dus het gaat steeds beter. Ik ben ook taki taki aan het leren, haha. Dat is een surinaams straattaaltje, iedereen kan het hier, en ik hoop het ook over 5 maandjes ;), daartegen over leer ik hun chinees, dus het is wel lachen op het werk nu. Heb vandaag nog een beetje gepraat met mijn stagebegeleider over mijn stageopdracht, het komt er wel, moeizaam, maar het komt. Misschien ga ik mijn stageopdracht combineren met de opdracht van die andere stagiaire Jeroen, dat zal wel leuk en gezellig zijn, maar is nog effe afwachten. Ga tussen de middag vaak ook wel lunchen met Jeroen, tja zo kom ik dus vanaf nu mijn dagen door.

Zit nu ook op salsales, elke dinsdag en vrijdag voor een maand, en dat voor maar 30 srd, dat is 9 euro ofzo, lekker cheap. Maar jah zal ook niet veel meer betalen voor die leraar hoor, hahahaha, die man danst een beetje stijfjes, moet echt mijn lach inhouden als ik hem zie lesgeven. Maar jah is toch een bezigheid doorde weeks.

Verder doe ik hier in mijn vrije avonduren niet zoveel. Beetje mailen, beetje lezen, in de hangmat chillen, en praten met mensen. Dat is wel handig van zo'n groot huis, d'r is altijd wel iemand met wie je kan praten, doe dat dan ook graag :)

Verder met eten hebben we het wel goed geregeld, met de 7 mensen van de benedenverdieping hebben we afgesproken dat we ieder een dag koken, dat is ongeveer 20 srd per week. Zo hoef ik maar een keer per week te koken, gelukkig maar. Eergisteren moest ik koken, en het was een DRAMA!!! De mie die ik wilde maken was helemaal slap en zo, maar bij de tweede poging was het wel okee, ik zelf vond het niet zo lekker, want ben toch wel een verwende eter, maar mijn huisgenoten vonden het wel lekker, en sommige namen zelfs een tweede portie :) dus wie weet, misschien word ik ooit nog een keukenprinses en anders kan ik altijd om de hoek roti halen :)

O ja zou mijn nummer nog geven van suriname. Dat is 00597 08739535,heb even gekeken, maar bijna alle providers rekenen een bedrag van 20 cent per minuut voor mobiel bellen, das is wel wat prijzig, maar dan weten jullie me te bereiken als er iets is. Weet trouwens niet of de smsjes aankomen, dus naar mijn gewone nummer kan nog altijd, die heb ik ook altijd aan.

Nou nu hou ik echt op. Sorry hoor, maar als ik eenmaal begin met typen dan lijken mijn vingers niet op te houden, ze tikken maar door, hahaha.

Heel veel groetjes van mij, XxX

  • 08 September 2006 - 06:09

    Lijntje:

    Gelukkig maar dat je daar met veel mensen kan praten, wat zou je zonder moeten? ;) Mooi dat je een keukenprinses wordt, kun je wel voor me koken als je terugkomt! :P (Makkelijk als ik een drukke baan heb: heb nl. een mooi aanbod gekregen van ABN Amro!! :D) En ik zie dat je ook al lunch dates hebt, komt helemaal goed daarzo met jou ;) Ik wacht met smart op de volgende fotootjes en verhalen! Veel plezier!

    Knuffels,

  • 08 September 2006 - 07:51

    Niek:

    Heel stoer allemaal!!!spreek je sneL!
    kus

  • 08 September 2006 - 09:40

    Alicia:

    he yj!
    echt leuk je verhalen te lezen!! en die foto's!!! jeeetje, wat een avontuur daaro in suri!! leuk he!! heb er echt zin in!! wel gezellig bij de colacreek lijkt me! is er dichter bij je huis ook strand of een creek of zwembad ofzo? ow ja, ik ben wel een beetje bang geworden van die spin-sms die je naar hj stuurde.. hoe groot was die??
    -x- alicia
    ps: enne hj, wat lees ik nu..ga je weer twijfelen? jaaaaaa, leuk!!!! ik neem wel extra baan, dan sponser ik je een beetje, haha!

  • 09 September 2006 - 09:34

    Summy:

    wauw..wat heb je al veel beleefd in Suriname, echt leuk om je uitgebreide verhalen te horen, zo blijft iedereen op de hoogte! Echt wel lachen sommige dingen. Zo maak je nog een wat mee he! Heb je nog wat gehad aan het Suriname-boek met nuttige info :P. Heelveel succes en plezier nog!

  • 09 September 2006 - 10:45

    Wijnand:

    He Yu-jen, Cool om alle verhalen te lezen en foto's te zien! Gelukkig ben je stoer genoeg om alle vreemde beesten en insecten als lieve huisdieren te zien! Je gaat er nog net niet mee slapen, daar heb je je echte hollandse knuffeldieren voor! Ik hoop dat je super tijd hebt, maar dat komt wel goed!

  • 09 September 2006 - 10:48

    Hoi-jen:

    Wow wat ben ik geliefd, iedereen wil me sponsoren. Ik moet nog effe bidden ;-) Die foto's zijn wel erg coool, he en je hebt mijn tas ook meegenomen en rok ook, dan zijn er toch nog wat dingetjes van mij daar hihi, mijn spullen gaan op reis!! He suc6 met koken, als je recepten wil dan mail ik je wel..Kus...

  • 10 September 2006 - 17:34

    Calvin Hung(Hongkong):

    mooie foto,mooie plaat.

  • 11 September 2006 - 19:03

    Roberto:

    Hey princess,

    Laat die doekoes maar rollen. Kzie je wel weer op het kwakoe festival. High five! Have fun.

    Greetz,

    Ronnie Brunswijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2007

Waar is de tijd gebleven??

29 December 2006

Happy New Year!!!!!!!

05 December 2006

Is het alweer Sinterklaas?

03 November 2006

(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt

03 November 2006

Poolparty & Galibi
Yu Jen

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 13953

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 31 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: