ik krijg hier al ritme... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu ik krijg hier al ritme... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu

ik krijg hier al ritme...

Door: yu jen

Blijf op de hoogte en volg Yu Jen

07 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Hey lieve mensjes, hoe gaat het daar allemaal in het verre Nederland. Ja ja ik heb weer eens tijd gevonden om een leuk berichtje te tikken..

Ik wil er wel effe bijzeggen dat ik vorige keer wat probleempjes had met de mailinglist, dus waarschijnlijk hebben jullie het vorige berichtje nog niet gelezen, en ik heb er foto's bij op gezet, dus kijk er maar nog effe naar.

Eens even kijken waar ik weer moet beginnen....vrijdag had ik dus een kennis makingsgesprek met mijn stagebegeleider, ik werd gebracht voor de eerste week, dat was wel fijn. Hotel krasnapolsky is wel een mooi hotel, midden in het centrum. Ik had een kort gesprekje met mijn begeleider, en waar het op neer kwam was dat ze net had gehoord dat ze een verbouwing krijgen dus mijn stageopdracht zou dan wel een leuk onderzoekje zijn maar niet echt nodig, dus nu zit ik effe zonder opdracht, moet nog effe met haar rond de tafel zitten.

Na het gesrek ben ik de hele stad rond gewandeld, lees geshopt..hahha. Tja ik was nog niet echt happy, dus dan iets doen waar ik goed in ben, moet zeggen dat het geld hier wel heel makkelijk uit geven is. 1 euro is 3.5 surinaamse dollad SRD, en echt alles is goedkoop, dus je snapt wel dat ik niet met lege handen thuiskwam ;). Terug naar de kwattaweg moest ik een bus nemen, maar is een beetje verwarrend hier omdat er hele veel bussen rijden. Dus ik aan een buschauffeur vragen welke bus ik moest nemen, vertelde hij mij doodleuk dat ik gewoon moest instappen. Hier is het heel grappig, je hebt hier zeg maar 16 zitplaatsen en ook nog klapstoeltjes voor in het gangpad, ik zat dus net op het klapstoeltje naast de deur, die niet eens dicht ging!!! Ik was echt bang dat ik d'r uit vloog bij een bocht ofzo. Maar dat ging helemaal goed hoor. S'avonds kregen we ook nog een rondleiding door suriname, beetje de rijke en arme buurt, en waar allemaal goede winkels zijn. Dat was wel nuttig.

Zaterdag ging ik met het huis naar de colacreek, dat is een klein uurtje rijden met een bussie..het was wel gezellig, onderweg zagen we nog een apie..(zie foto) Maar colacreek is echt mooi, het water heeft een bruin colakleurtje, maar is heerlijk om te zwemmen, ( Alicia daar moeten we ook maar heen he :)) We hebben daar wel de hele middag gezeten om te zonnen, met lekker muziekje d'rbij. Wat je hier als vrouw zijnde niet ontgaat is het vele psst psst van mannen en getoeter van auto's, ik weet niet hoor, is dat gewoon erfelijk ofzo, echt bijna alle mannen hier doen het.

S'avonds zijn we uit eten geweest bij een tent dat Mambo grill heet, een meisje was jarig, dus gingen we dat een beetje vieren, dat was ook wel gezellig, maar omdat ik hier nog moest bijkomen van mijn jetlag, was ik errug moe, ging dus ook niet stappen.

Op zondag wilde ik eigenlijk een dagje lekker rusten, maar jah met zoveel mensen in huis, komt dat er nooit van. Ben met een paar meiden maar naar fort zeelandia geweest, voor een gratis rondleiding. Dat was op zicht wel heel leuk, die man die ons rondleidde kon goed vertellen, over de slavernij, iets over decembermoorden etc. Heb ook nog een foto met de bullit holls van de decembermoorden, very impressing!! Daarna zijn we gaan wandelen naar de palmentuin. Dat is ook heel erg leuk om een middag te vertoeven maar je moet uitkijken voor de zwervers. Sowieso wordt je heir als vrouw zijnde gewaarschuwd om niet alleen over straat te lopen enzo, dat kan een beetje gevaarlijk zijn. Ik ben zelf nog niet echt bang geweest, maar ben dan ook nog niet echt s'avonds alleen over straat geweest.

Zondag verder niet zoveel gedaan, beetje geluierd. Meer volgende keer, mijn tijd zit er weer op. Foto's komen later.

doei doei, liefs Yu Jen

  • 07 September 2006 - 02:33

    Killerbee:

    Leuke foto's hoop dat je et naar je zin heb...

    groetjes....

  • 07 September 2006 - 07:29

    Niek Jansema:

    Hey Yu jen alles goed!?!?! met mij wel:) zit hier in het regenachtige nederland:P haha;) mn stage bevalt me heel erg goed!!bij jou vast ook wel:D!spreek je heel snel en k blijf wel op j site kijken;)

    liefs Niek

  • 07 September 2006 - 14:00

    Hoi-jen:

    Je kan nog wel een kleurtje gebruiken...over een paar maanden val je niet eens meer op in de colacreek, zo bruin ben je toch?? Hmmm ik twijfel nu toch wel...effe over nadenken...suriname...

  • 07 September 2006 - 14:01

    Hoi-jen:

    Je kan nog wel een kleurtje gebruiken...over een paar maanden val je niet eens meer op in de colacreek, zo bruin ben je toch?? Hmmm ik twijfel nu toch wel...effe over nadenken...suriname...

  • 07 September 2006 - 16:19

    Apie:

    Klinkt allemaal erg leuk en uitdagend!!veel plezier daar!!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2007

Waar is de tijd gebleven??

29 December 2006

Happy New Year!!!!!!!

05 December 2006

Is het alweer Sinterklaas?

03 November 2006

(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt

03 November 2006

Poolparty & Galibi
Yu Jen

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 13972

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 31 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: