(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu (vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu

(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt

Door: yu jen

Blijf op de hoogte en volg Yu Jen

03 November 2006 | Suriname, Paramaribo

(heb het verhaaltje maar in tweeen gedeeld, anders werd het weer een veel te lang verhaal, kan je er twee saaie middagen mee vullen in plaats van een, hihi)

Maandag was een nationale vrije dag. Het was Id-ul Fitr, suikerfeest na het einde van de Ramadan. Had eerst lekker uitgeslapen, wat zitten chillen in de stad en bij de chinees geluncht. Om een uur of vijf werd Jeroen ( collegaatje van Kras) en ik opgehaald door meneer Dwarka ( stagebegeleider van Jeroen). Hij nam ons mee naar een vriend van hem voor de viering van het suikerfeest. In de auto was het al lachen, hij vertelde ons dat wij iedereen een hand moesten geven en dan ID MOE BA-REK zeggen. Dus wij beetje oefenen, wat heb ik gelachen zeg. Daar aangekomen hebben we alleen maar gegeten. Meneer Dwarka zei tegen ons kom snesie en boeroe( chinees en blanke boer) volg mij maar, hij vet veel op zijn bord scheppen, maar ik kon echt niet zoveel op. Als eerst was er wat zoete en hartige hapjes en daarna bami&nasi met kip. Nou ik kon echt niet meer...had me maar voorgenomen om de rest van de week te gaan vasten, hihihi.

In die week was ook de Salsuri begonnen. Twee weken lang met salsa avonden, workshops en demonstraties. Dinsdag begon het, maar was nog erg rustig, dus had Guillio ( een vriend van salsadansen) corina en mij meegenomen naar Lelydorp. Daar vierden de Javanen hun nieuwjaar. Was gewoon een hele lange straat waar iedereen buiten zat op stoeltjes, lichtjes in de tuin, en beetje kijken naar de auto’s die voorbij reden, niet heel erg bijzonder ofzo, maar wel leuk om een keer te zien.

Donderdag was officieele kick-off van Salsuri, zijn we naar Boonoonoonoos geweest, beetje gedanst en gekeken naar mensen die echt goed kunnen dansen.

Vrijdag was ik overdag vrij, lekker in de stad inkopen gedaan. Want normaal werk ik van half acht tot vier en dat zijn nou net de openingstijden van de winkels, errug irritant, want dan kan je ook geen inkopen doen. Heb daarom maar extra veel ingekocht, bij de chinees veel chinese spulletjes gehaald en chopsticks . S’avonds was er een Fernandez Party bij Kras. Ik moest om 18.00 beginnen, lekker achter de bar. Er waren minimaal 600 uitnodigingen de deur uitgegaan. Ik had ook 100 uitnodigingen gekregen om uit te delen aan stagiaires. Samen met Jeroen had ik ze uitgedeeld, lijkt onderhand wel of wij de “Party Team” zijn, (we hebben al wat ideetjes om zoiets te beginnen hier, haha. ) Maar dat feestje ging ook snel rond, werd gebeld en met uitgaan gewoon aangesproken door onbekenden of ik niet nog een uitnodiging had voor hun.

Het feestje was van 8 tot 12, en geloof me heb echt van 8 tot 12 uur alleen maar geschonken. Op het feestje was ook de introductie van de nieuwe Cocktails van Fernandes, dus ik alleen maar cocktails maken, een groot gekkenhuis. Heb ook niet veel van het feestje meegemaakt. Maar toch wel weer leuk zo’n avondje achter de bar in plaats van suf achter een computertje zitten. Om twee uur was ik eindelijk klaar en kon ik zelf gaan feesten in Starzz.

Zaterdag was ik ergens bij Commewijne gaan zwemmen en s’avond naar een local songfestival. Mensen zongen in allerlei talen, Sranan tongo, Javaans, spaans, nederlands. Maar meerendeels verstond ik niet, vond daarom ook dat alle liedjes op elkaar leken hihi. Kan nu ook wel een beetje Surinaams en Javaans, leer ik van mensen die ik heir heb leren kennen. Zoals:

Javaans
Akoe Mang-ang = Ik wil eten
Akoe senang karong kuwé = Ik hou van je

Surinaams
Mi wan yang = ik wil eten
Mi lobi joe = Ik hou van je

Dat zijn toch de enige twee zinnen die je moet kennen in een taal, toch?? Hihihi

Zondag weer een tripje van mijn huisbaas naar Braamspunt. Zeg maar een strandje waar aan de ene kant de suriname rivier is en de andere kant is Atlantische oceaan ( als ik het goed begrepen had dan) Was eigenlijk niet van plan om mee te gaan, want had echt zo veel slaap, maar werd wakker gemaakt door huisgenoten. Vanaf de waterkant namen wij een overdekt koriaal, waar we over de suriname rivier richting braamspunt zijn gegaan. Onderweg zijn we nog gestopt in nieuw amsterdam en pomona, een primitief visserdorpje. Was niet echt veel bijzonders eigenlijk, beetje rondgelopen en bij braamspunt op het strand gelegen/ slapen. Heb de hele reis op de boot en op het strand echt alleen maar zitten slapen.

Maar ja dat ga ik dit weekend niet doen. Het is nu vrijdag en heb echt zin in morgen want dan komt ALICIA!!! Een vriendin uit Nederland, heb er superveel zin in, lekker leuke dingen met haar doen. Heb alvast de do en vrij van de komende twee weken vrij gevraagd, kan ik lekker met haar op trip.

Jullie allemaal een fijn weekend gewenst, lekker genieten, want dat ga ik ook doen.

Kusjes en Brasas van Yu Jen

  • 06 November 2006 - 12:41

    Hoi-jen:

    En hoe is het met Alicia, is ze al gewend aan al het gefluit daar? En de muggen? Ka-hing belde net, hij kan ook stage lopen in HK in jan 2008 een half jaar, lachen he, nu jij nog!! x

  • 02 December 2006 - 17:24

    Alicia:

    heee, wanneer komt er weer een leuk verhaaltje?? en wat foto's??? hoe is t verder?? ik wil terug!!!
    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2007

Waar is de tijd gebleven??

29 December 2006

Happy New Year!!!!!!!

05 December 2006

Is het alweer Sinterklaas?

03 November 2006

(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt

03 November 2006

Poolparty & Galibi
Yu Jen

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 13951

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 31 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: