update week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu update week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu

update week 2

Door: yu jen

Blijf op de hoogte en volg Yu Jen

14 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

Hier een kort berichtje van mij. Het is alweer donderdag, ik vind de tijd hier wel snel gaan. Mijn werkweek zit er op, morgen heb ik vrij genomen, want ik ga op trip naar Tonka-eiland, dicht bij Brandsberg. Jippie, voor het eerst naar binnenland :) Huisgenootje zal met werk daarheen gaan, toen heeft hij gevraagd of er nog meer mensen mee kunnen, dus nu gaan we met elf mensen van het huis ook daarheen. Heb er wel zin in hoor, vanavond beginnen met slikken van malariapillen. Dat is ook al spannend, volgens mijn wijze zus krijg je allerlei bijwerkingen van. Zoals het zien van vliegende koeien of zoiets??? haha, ik weet niet, laat jullie nog wel weten of ik d;r bijwerkingen van krijg.

Heb verder niet heel veel gedaan van de week. Vrijdag was ik voor het eerst wezen stappen hier in Paramaribo, dat was echt super gezellig. Een meisje ging weer terug naar Nederland, dus we hebben maar eens flink gefeest op haar laatste dagje. We hebben ook hele leuke foto's gemaakt, maar die staan nog op haar camera, dus moet er nog even achteraan gaan. Die houden jullie nog tegoed van mij. Verder weekend erg rustig aan gedaan, beetje zwemmen, beetje slapen en lezen, very boring.

Werkweek ook snel gegaan, mijn stagebegeleider is op vakantie, dus ik heb eigenlijk bar weinig gedaan. Vrijdag last-minute hadden we maar effe mijn opdracht besproken, want zij was nog druk met allerlei dingen. Dus heb nog steeds niet geod een beeld van mijn opdracht. Heb maar wat ziten klooien de afgelopen vier dagen, beetje informatie over Kras lezen, beetje praten met iedereen, koffie drinken etc. etc...Vind het ook wel moeilijk om een begin te maken met mijn opdracht.

De directeur van Kras was tijdje geleden opgestapt, maar we hebben nu een interim-directeur. Die kwam vandaag leuk een praatje met mij maken en toen moest ik hem vertellen wat ik denk de komende vijf maanden te gaan doen, en wat ik als FM'er voor het hotel kan betekenen. Nou dat klinkt veelbelovend toch??? Misschien dat hij wel een leukere opdracht voor mij heeft.

Dinsdag weer salsadansen gedaan, was dit keer wel leuk, met partner dansen. Dan is het wel lachen als je je drie huisgenootjes voor je hebt, ook al kunnen ze voor geen meter dansen, ze compenseren dat prima met hun enthousiasme. Dus altijd gezellig....
Verder gister nog met mensen afgesproken om te eten. Is voor het eerst sinds twee weken dat ik heir ben, dat ik met mensen buiten mijn huis afspreek. Was wel heel gezellig, in totaal gingen we met elf mensen eten en daarna nog drankje gedaan bij lacaff op terras.

Ik laat het hierbij, voel me niet zo lekker, heb erg last van mijn blaren in mijn mond, dat komt denk ik door een tekort aan vitamienen. Ben nu dus als een gek fruit aan het eten, maakt niet uit wat voor fruit, als er maar vitamienen in zitten. Hoop dat mijn blaren weggaan. Heb er echt heel erg last van, wordt er helemaal chagrijnig van...

Nou nog effe wat foto's droppen en dan gauw naar huis, Is heel donker geworden, dus opletten op de zwervers. Wish me luck!!

groetjes Yu Jen

  • 15 September 2006 - 06:11

    Alicia:

    heee, ziet er gezellig uit!!! succes met die malariapillen!! en heel veel plezier op tonka eiland! ben benieuwd hoe het was!! enne dat vitamine tekort kan je ook opvullen met vitaminepillen he, haha! maar tropisch fruit is ook wel lekker ofnie!! hoever van te voren moet je inenten?? misschien moet ik binnenkort maar ff afspraak maken bij GGD, en nog een ticket boeken natuurlijk!!! zou begin november goed uitkomen?? -x-

  • 15 September 2006 - 07:28

    Hoi-jen:

    Je kan ook nachtmerries/diepe dromen van krijgen, hihi, ben benieuwd, wat een avonturen, hoe is het met je mugbulten? Geniet ervan, pas op voor de nieuwsgierige aapjes x

  • 15 September 2006 - 12:27

    Niek:

    hej vet leuk allemaal:d
    kheb vdaag opendag van t bedrijf waar ik voor werk...ook vet veel organisatie aan vooraf gegaan;) tis hier nu ook vet mooi weer:) 5e dag 8ter elkaar al:D maarja veel plezier daar

  • 15 September 2006 - 13:48

    Bertje:

    Vliegende koetjes? Das niet zo best! Hopen dat het meevalt met de bijwerkingen... Niet te veel combineren met alcohold dan maar ;) Veel plezier dit weekend!!

    Knuf

  • 16 September 2006 - 10:54

    Ramona:

    Hoi Yu Jen,

    Ik zag bij het rondneuzen op waarbenjij.nu jou site en dacht laat ik eens een berichtje plaatsen! Ik vond het erg leuk met jullie op mijn laatste stapavond in Paramaribo!!!! Ik mis alles aan Suriname en zou zo weer terug willen! Oja de foto's van de stapavond krijg je zeker nog! Geniet van al het moois daar!!!!

    Groetjes van Ramona

  • 18 September 2006 - 12:43

    Yu Jen:

    Hey allemaal, even een berichtje tussendoor van mij. Heb tonka-eiland overleefd hoor :) echt super leuk gehad. Verhaal en foto's komen nog.

    Niek is het leuk op je stage, Lekker druk bezig? Ik wil echt wat doen, maar d'r is nog niet echt wat te doen hier, alles op z'n surinaamse tijd , haha.

    Alicia, ik moet nog effe kijken met mijn werk, wanneer ik een paar dagen kan vrij nemen, maar laat je zsm weten, kijk er naar uit als je komt.

    En Bertje met die koetjes valt het wel mee hoor, geen bijwerkingen gelukkig :)

    Ga weer aan het werk,

    toedeloe

  • 19 September 2006 - 00:00

    Wendy:

    Hee Yu Jen!
    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Mijn stage in Turks & Caicos bevalt ook prima, echt heel leerzaam! Ik sta nu achter de front desk, en over 2 weken switch ik naar Food & Beverage! Elke maand wat anders!
    Ook hier gaat de tijd heel snel! Echt niet normaal, we vermaken ons prima. We hebben alleen nog geen auto, das wel jammer, aangezien we wel een 15 min van het resort wonen. Verder is alles hier heel duur! voor een zak chips betaal je gewoon 6 dollar!

    Nou, als je je verveelt kun je altijd nog mijn reisverhalen lezen op www.wendy1504.waarbenjij.nu!

    Heel veel plzr daar nog!

    Groetjes Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2007

Waar is de tijd gebleven??

29 December 2006

Happy New Year!!!!!!!

05 December 2006

Is het alweer Sinterklaas?

03 November 2006

(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt

03 November 2006

Poolparty & Galibi
Yu Jen

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 13973

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 31 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: