Is het alweer Sinterklaas? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu Is het alweer Sinterklaas? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yu Jen - WaarBenJij.nu

Is het alweer Sinterklaas?

Door: yu jen

Blijf op de hoogte en volg Yu Jen

05 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Hey mensen, lang niks van me laten horen. Hoe gaat het met jullie allemaal in Nederland???

Hier gaat het zo z'n gangetje. Realiseerde me vandaag dat het alweer Sinterklaas is. De tijd gaat echt snel, ben alweer over de helft van mijn stage. Over twee maandjes ben ik hier alweer weg, wat ik me nu echt niet kan voorstellen. Maar zou maar niet zeggen dat ik langer wil blijven, mijn moeder zou me persoonlijk komen halen, hahaha, zij vindt dat ze me al lang genoeg heeft moeten missen.

Maar jah, ben een beetje lui geweest, moet ook maar nodig mijn foto's updaten.

In de afgelopen maand was echt veel gebeurd. Vriendin Alicia was me komen bezoeken uit Nederland. Had echt een hele leuke tijd gehad, die twee weekjes dat ze hier was ging echt veel te snel voorbij. Maar we hadden dan ook wel heel veel leuke dingen gedaan, als Javaanse Nieuwjaar meemaken op Commewijne, op jungle-trip naar Jaw Jaw, waar bosland creolen wonen. Dat was echt mooi en ongeloofwaardig. Vrouwtjes die met een teilje vol was balancerend op hun hoofd naar de rivier liepen om hun was te doen, terwijl hun kindjes naakt rondrenden en zwommen in het water. Lekker baden in de rivier. Ja ja wij natuurlijk ook. Ik lag geloof ik de hele dag in het water of in mijn hangmat. En dan was er natuurlijk nog het geval van een heel leuk tijgerdoekje ( he alicia ;) )

Verder nog naar white beach geweest, en veel uitgaan, heel veel uitgaan. Die alicia kon er niet genoeg van krijgen. Toen ze dus op zaterdag terugvloog naar NL had ik de rest van het weekend nodig om bij te slapen, zo vermoeid was ik. Maar goed een uitgebreid verslag hiervan komt nog (voor degene die er interesse in hebben natuurlijk, zoals zuslief en lijntje?? )

Verder was er nog onafhankelijkheidsdag, ik was alleen in de middag even in de stad geweest, was wel druk, maar niet echt veel speciale activiteiten. Een paar huisgenootjes hadden kaartjes om het presidentiele huis te bezichtigen en handje te schudden met president Venitiaan, maar dat vond ik niet echt interessant. S'avonds wel uitgeweest, was echt wel druk in de stad. Naar horen zeggen zal het hier met oudjaar nog veel veel veeeeeeel drukker zijn, dus ben wel benieuwd.

Ook nog bezoek gehad van stagebeleiders uit Nederland, gesprek ging wel goed. We hadden bij kwatta ook nog een leuke BBQ gehouden, dat was wel gezellig, weer voor het eerst in lange tijd iets met het huis gedaan. En ook nog kerstversiering opgehangen, zodat we toch een beetje in de kerststemming komen. (geen koude kerst voor mij dit jaar :) )

Nou mensen dit was mijn mini-update, zal proberen wat meer tijd vrij te maken voor nog meer leuke verhaaltjes.

Ga nu weer eens werken,

groetjes van Snesie

  • 05 December 2006 - 14:27

    Hoi-jen:

    Jaaaaaaa ik wil alles horen, hoorde dat alicia weer honing heeft staan strooien...hahaha...kussie

  • 05 December 2006 - 14:36

    Yu Jen:

    Hahahaha, ja zus daar weet ik nog wel het een en ander over te vertellen, he alic ;) muahahahaha. Die honing van haar werkt goed hoor, misschien iets te goed. Kus

  • 05 December 2006 - 16:41

    Calvin Hung:

    Time goes by.I will be back over two months too

  • 06 December 2006 - 09:03

    Wijnand:

    Als je geniet gaat de tijd snel he? Sinterklaas is al geweest straks, kerst en oud&nieuw! Dat mis je allemaal, maar je mist ook het gure herfstweer de regen, de stortbuien etc. Dat is dan weer minder erg! Een beetje luieren in je hangmat of in het water is nog iets anders dan kletsnat thuiskomen door en plensbui! Je moeder mist je wel! Ze was helemaal gelukkig dat ze afgelopen weekend uitgebreid voor ons kon koken! Tot over twee maanden! We zullen je missen met oud & nieuw in Assen.

  • 08 December 2006 - 09:31

    Alicia:

    heee, wat roddelen jullie nou weer over mij... honing?? welke honing??? hehehhehe!!
    ow ja, dat tijgerdoekje mis ik wel zeg tijdens het baden!!!
    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2007

Waar is de tijd gebleven??

29 December 2006

Happy New Year!!!!!!!

05 December 2006

Is het alweer Sinterklaas?

03 November 2006

(vervolg) Suikerfeest/ Fernandez Party/ Braamspunt

03 November 2006

Poolparty & Galibi
Yu Jen

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 13952

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2006 - 31 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: